Maria je moderní ženou, stala se klasickým příkladem toho nejhoršího průběhu náhradního mateřství. Jako „tummy mummy“ odnosila a porodila cizí dítě jako své, ale „vlastní jeho nepřijali jej“ biblickými slovy řečeno.
Čas jde jinak. Z Marie se stala osoba s přesným dress codem. Bílá rouška hlavy, to je její čistota a panenství. Modrý oděv lidství, vody či oblohy, je její podstata. Někdy má ten modrý plášť rudou podšívku a nebo dokonce, nese Maria královsky rudý plášť. Jako královna a paní nebes.
Bylo by načase - a pro dnešní dobu by to bylo velice užitečné - kdyby se Maria vrátila mezi nás, mezi obyčejné lidi. A kdyby byla jednou z mladých žen v nebezpečích, která přináší odcizený a zlý svět, terorismus, války. Ta dívka v Izajášově proroctví (7:14), kterou celkem správně vidíme v Marii, mohla znamenat příslušnici judského královského rodu. Ale z označení "Ta dívka” mohlo být také jasné, že to je nezapomenutelná, nezaměnitelná a důstojná osoba ve své chudobě, prostotě a důstojnosti. Obyčejná žena.
Taková Maria by pak byla patronkou všech materialistů. Jí prostě nedávalo smysl bez domova, svatby a mužské blízkosti plodit děti. „Na to přece musí být dva!“ Rozumově oponovala nadoblačnému zjevení anděla.
Taková obyčejná Maria by pak byla patronkou Agathy Christie a všech hledačů znamení a nápověď k řešení spletitých otázek. Maria se po setkání s andělem vydala za zmínkou o pratetě, kterou ten jasný posel utrousil. Za klíčovou informací šla dlouhé kilometry a těžko mohla říct svému okolí pravdu.
Prateta Alžběta tu pravdu řekla jako první. A ohromně tím Marii pomohla. A ta si pomoci nechala. Kněžská manželka možná znala dobře stará písma. A tři měsíce po jejím boku, to byl pořádný seminář. A Maria je vnímavá a bystrá žákyně, která má smysl pro dobrodružství. Řekla andělovi a vlastně i Alžbětě své „Ano!“, což znamená, že mohla také říci „Ne!“ A víra je dobrodružný risk. Nikdy si nejste jisti, snad jen jediným: Nikdy nás Pán Bůh nenechá!
Maria je moderní ženou, stala se klasickým příkladem toho nejhoršího průběhu náhradního mateřství. Jako „tummy mummy“ odnosila a porodila cizí dítě jako své, ale „vlastní jeho nepřijali jej“ biblickými slovy řečeno. Maria jej přijala a Josef taky. Vlastní i cizí sice závistivě mrkali na zlato, myrhu a kadidlo a měli takové ty vzácné řeči. Ale to dítě Marii nechali, nechali jej světu. A nakonec ho jeho vlastní bratři a sestry zpeněžili hodně pod běžnou cenou, dali za něj jen třicet stříbrných.
Přesto Maria vyhrála, protože její syn Ježíš udělal to, co bylo třeba. Říkal si: „Když můžeš, tak musíš!“ A tak jí i nám vstal z mrtvých a přijde jednou soudit živé i mrtvé.
Dovolím si připomenout že Ježíš řekl že jeho bratr, sestra i matka je kdokoliv kdo koná vůli boží a svoji matku nazýval ženo, nikoliv panno a Ježíš je Pán a rozhodl takto a jeho máme poslouchat, to řekla i jeho rodná matka Marie na svatbě v Káni Galilejské: Což by koli vám řekl, to učiňte..
Dovolím si připomenout, že katolická církev chápe mariánskou úctu jako kristocentrickou, čímž není v rozporu s Mariinými slovy. Dobře popsaná mariánská úcta zde: https://www.kosmas.cz/knihy/506208/uvod-do-mariologie/. Je tam pojednáno i o textu výše.
Od Ctirada V.P. Vám taky mohu doporučit jeden jeho článek k přečtení: https://katyd.cirkev.cz/clanky/buh-je-otcem-i-matkou-ale-jinak-nez-my-lide.html
Nemám výhrady. Katolický týdeník znám. V článku je náznak Trojice, o té Ctirad též vydal audioknihu, jen odbočka.
Ale Bůh není Trojjediný :-),Bůh je množina protože je v nás všech a chybí mu v tom článku Iz 66:13 a nebo když se přirovnává k orlici a nebo ke kvočně:-).
Bohu nic nechybí -:). Je osobový, trojjediný a Nejsvětější Trojicí.
To k tomu článku od C.V.P. bylo pro doplnění :-).
Ano, vím. Audioknihy vhodné třeba do auta -:).
Když ale v Bibli jsem se nedočetla že Bůh je osoba ani to že je trojjediný a ani to že je Nejsvětější Trojicí, to se sice o Bohu vypravuje, je taková věrouka ale přímé Slovo Boží z Bible to “bohužel” není.
Ale dočetla jsem se že člověk, muž a žena je obraz a podoba Boha.
To je už do jiné diskuse, ale až budu na pc, dám Vám odkaz. Můžete si poslechnout.
Ani to není do jiné diskuze neb co je na jejím počátku: “Ježíš řekl že jeho bratr, sestra i matka je kdokoliv kdo koná vůli boží” a neb neučil: Uctívejte moji matku, Pannu Marii, to je opět něco, co bylo k Písmu přidáno čímž se sice naplnilo Mariino proroctví ale je to vůle boží?
Trojjediný Bůh do jiné diskuse je, to byla jen odbočka. Ze zařízení mimo pc se mi však nedaří dát odkaz, musíte počkat. Doporučuji nejdříve se seznámit s tím ohledně Marie, co katolická církev skutečně učí, s vývojem dogmatu. I reformátoři Marii ctili… Materiál ke studiu jsem již dodala. Jedna věc je skutečnost, druhá pomyslná kritika vůči něčemu, co katolická církev neučí, a třetí lidová zbožnost, jejíž prvky museli mírnit někteří z papežů. Ohledně trojjediného Boha jste přece dodala článek -:).
Tady ten odkaz: https://www.kosmas.cz/knihy/506209/uvod-do-teologie-trojjedineho-boha/
To je od Vás milé ale když v Bibli slovo Trojjediný není tak proč by jsem to měla číst ? Víte že se nemá ke Slovu božímu nic přidávat: Př 30:6. Zjevení 22:18
Jo ale ja přijímám co je v Bibli a ne co se píše v článcích časopisů a nebo v nějakých jiných knížkách než je Bible.
Maria pronesla Magnificat pod vlivem Ducha Božího.
To je sice možné i se její slova naplnila ale modly uctívat nemáme, ani je zhotovovat, odvádějí od pravdy a skutečnosti, milovati máme Boha svého a bližní své tak jako sebe a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi je J.K.
I katolická církev učí, že jediným prostředníkem je Kristus. Pokud se nechcete obeznámit s oficiálním učením církve, nechcete nic číst (jedná se o audio -:)) a pouze opakujete, že k Písmu se nesmí nic přidávat (samo Písmo je tradicí a pokud jste v nějakém společenství, i tam už jste v nějaké tradici zakotveni), další své zapojování pokládám za ztrátu času. Mnoho křesťanů říká, že přijímá jen to, co je v Bibli, ale neshodnou se mezi sebou. Takových diskusí mám zažitou celou řadu. Ohledně Bible doporučím knihu anglikána Bartona Historie Bible. Pěkně vykládá, že Bible nespadla z nebe. Mějte se hezky.
Na to máme internet a internetové diskuze aby jsme o náboženstvích diskutovat mohli :-).
Nejsem ve společenství ale taky nechci naletět falešným učením a tak jsem raději opatrná :-).
Nerozumím tomu, proč je v mé církvi tak adorována Maria na úkor Ježíše. Skutečné ženy v těžkostech a bolesti takovou úctu a pomoc nemají. Snad je to tím, že lidé v celibátu potřebují krásnou ženu k uctívání a ženy v problémech utěšit = psychickou podporu. Tomu, že se Maria zjevuje všude možně nevěřím. V Evangeliích netlachala ani nepožadovala svou adoraci, či stavbu chrámů. Někdo ji zneužívá k odvádění lidí tam, kam chce. Jako se nechají nerozumné děti nachytat na lízátko.
Pokud to vidíte takto negativisticky, proč nezvážíte přechod do jiné církve nejlépe do nějaké, ve které nemá příběh Marie žádné slovo? Vaši úvahu o nepomoci ženám pokládám za zevšeobecňování, poněvadž znám lidi, kterým pomoženo bylo. Když na Vás občas natrefím na Christnetu, kladu si otázku, proč zůstáváte? Přece pokud je někdo neustále nespokojen, má něco udělat pro změnu…
Když Marie neodešla, nemusí přicházet… Ale když zase přichází a jejímu příběhu se věnuje pozornost, nechť i my říkáme své ano Božím záměrům.
My už Marii v našem společenství dávno máme. Ale je fajn, když k ní i ostatní hledají cestu, protože její příběh má co říci i reformačním tradicím. Její ano přineslo Božího Syna, který se stal člověkem, zatímco lidé chtějí být bohy.