Je možné, že za covidem stojí něco hlubšího, co přesahuje fyzickou stránku? Může při něm docházet i k určitému útoku na mysl a emoce, jenž vyvolává nepřiměřený strach ze smrti?
Není pochyb o tom, že mnoho lidí, jež onemocnělo na covid, čelilo strachu z umírání, ačkoli jejich příznaky byly mírné. Když se zaměříme na přirozená spíše než nadpřirozená vysvětlení, tím prvním a nejsamozřejmějším vysvětlením je, že o úmrtích v souvislosti s covidem slýcháme ve dne v noci. Skrze média jsme neustále zaplavováni vlnou špatných zpráv a slýcháme nervy drásající příběhy o velké bolesti. Mnoho z nás také kvůli covidu ztratilo své přátele, členy rodiny či kolegy. Jak se pak tohle všechno může někoho z nás emocionálně nedotýkat?
Druhé přirozené vysvětlení nám poskytuje lékařská praxe. Lidé, kteří jsou hospitalizováni s covidem, jsou často kvůli karanténě odloučeni od svých blízkých, odtrženi od jejich celoživotního zdroje podpory, povzbuzování a naděje. Navštěvují je lékaři a sestry v podivném oblečení, neosobně zahaleni od hlavy až k patě. Mnoho z těch, kteří jsou hospitalizováni, navíc velice trpí. V takové situaci, o samotě v cizím prostředí, s ničím jiným než svými vlastními myšlenkami, může být strach ze smrti velmi reálný. Se strachem ze smrti přichází také řada dalších, mučivých myšlenek, včetně pocitů opuštěnosti a zoufalství.
Něco podobného jsem sám zažil dva týdny po mém boji s covidem. Myslel jsem, že už je to za mnou, ale znovu jsem ztratil všechny síly a byl prakticky upoutaný na lůžko. Zrovna v té době jsem také obdržel zdrcující zprávu, že můj dobrý přítel zemřel na covid, přestože se za něj modlily tisíce lidí. Zatímco noc ubíhala, tak mě způsobem, který je mi naprosto cizí, začaly napadat mučivé myšlenky: „Takhle to skončí. Nikdy se nedožiješ sedmdesátky. Opustíš svou drahou ženu a rodinu."
Znám svůj vztah s Pánem, znám realitu své víry. Proto ani na okamžik nezpochybňuji démonickou povahu některých z těchto strachů a emocionálních útoků. Jedním z největších satanových nástrojů je koneckonců strach. Ten největší strach ze všech je strach ze smrti. Jak uvádí List Židům s odkazem na to, proč se Syn Boží stal člověkem: „A protože děti jsou si příbuzné tělem a krví, právě tak se i on stal člověkem, aby svou smrtí zlomil moc toho, který měl moc smrti (to jest ďábla), a osvobodil ty, které strach ze smrti po celý život držel v otroctví.“ (Židům 2:14-15).
To je důvod, proč mě nepřekvapuje, že mnoho pacientů trpících covidem promluvilo o mučivých obavách, se kterými se během této doby potýkali. Nabízí se nám přirozená vysvětlení. Existují však také i vysvětlení nadpřirozená. Nevylučujme žádné z nich.
Redakčně upraveno
Dr. Michael Brown (www.askdrbrown.org) je moderátorem rozhlasového programu Line of Fire. Jeho poslední knihou je Revival Or We Die: A Great Awakening Is Our Only Hope. Můžete ho najít na Facebooku, Twitteru nebo YouTube.
Autor: Dr. Michael Brown
Zdroj: www.christianpost.com
Překlad: Barbara Rzymanová
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?
“Jedním z největších satanových nástrojů je koneckonců strach.” Jaksi ovšem chybí jedna celkem podstatná informace – strach z boha…
“…můj dobrý přítel zemřel na covid, přestože se za něj modlily tisíce lidí.” je nejvíc!!! Hele, tak to asi to modlení bude k prdu, ne?